Wednesday 5 August 2015

Royal Pets Hotel Limpahan Kasih Sayang


Assalamualaikum semua... 


Saya Princess Dang Gebu... Manager Royal Pets Hotel...

Selamat pagi... Senyum selalu... hahaha

Tetiba pagi ni dapat aura kasih sayang... hahaha... Myb sebab Kak Fisa kata nak hantar boarding kucing-kucing Kinkalow dia bulan 11 nanti.... Tak sabar rasanya... hahaha



Royal Pets Hotel mula beroperasi tahun 2013... Masa tu ada satu je sangkar kayu yang ayah tolong buatkan... Mula-mula rasanya macam boarding ngn grooming pets ni mcm krik krik je... Sebab setahun tu just dua ekor kucing je yang check in Royal Pets Hotel... haha... Sedih kot...

Masa tahun 2014, dah mula ada yang kenal. Tahun 2014 tu jugaklan buat cage baru untuk boarding kucing... And malam raya aku ngn family aku still bertungkus lumus siapkan lagi satu cage untuk boarding raya... Memang aku ngn family tak beraya tahun lepas... Baju raya pon aku tak ada... Sedih lagi sekali,,, hahaha

Alhamdulillah, tahun 2015 ni aku rasa Royal Pets Hotel ni lebih hidup... Kalau tahun lps, just cuti2 sekolah je cage ada penghuni... Tapi tahun ni alhamdulillah... Dalam sebulan tu msti ada tiga empat ekor yang check in... 

Seronok sebenarnya melayan kerenah kucing ni.. Seekor kucing ada 1000 macam jenis perangai... Cuma satu je yang sama... Mereka memerlukan kasih sayang dan layanan yang sama... 



Kalau ownernya kata kucingnya kuat merajuk, nak kena pujuk gosok-gosok kepala dulu baru nak makan, itulah yang aku akan buat sampailah kucing tu makan... And ownernya pon terkejut bila aku cerita kucing dia kuat makan... haha

Setiap hari, sekurang-kurangnya sekali aku akan update gambar kucing kpd ownernya... Biar ownernya tenang masa bercuti or bekerja... Setiap masalah kucing akan diambil kira... Cthnya berkaitan selera kucing, masalah kulit, masalah telinga sampaikan ke bab najis kucing pon, kalau ada masalah aku akan bagi tahu kpd owner...


*Klik pd gambar


Nasihat-nasihat yang aku cedok dari vet, google dan kawan2 yang lebih arif tentang kucing aku gunakan sebagai panduan... Cerita tentang kucing dari owner masing-masing amat aku titik beratkan.. Sebabnya, owner kucing lebih kenal dengan kucing mereka... Wassalam...

0 comments:

 

©2009 Royal Cat's Blog | by TNB