Friday 28 November 2014

Royal Canin Satiety Cat

Assalamualaikum semua..

Semalam aku ke veterinar yang biasa aku pergi dekat Bandar Baru Teluk Intan. Sebelum ni dokter tu cadangkan aku bagi kucing aku royal canin satiety cat sebabnya kucing aku dua ekor obesiti, seekor kurus sebab makan memilih and seekor lagi normal. 

Mula macam risau juga nak bagi royal canin satiety cat ni. Sebabnya kucing-kucing aku makan makanan yang sama dalam satu mangkuk. Susahlah nak pisah-pisahkan. Kalau budak-budak ni berdisiplin makan dalam mangkuk sendiri tak apalah jugak. Ni karang mangkuk makanan yang paling sedap yang ditujunya. Yelah, kalau manusia pon, tak nak makan nasi dengan ikan kering je kan? Macam tu lah jugak binatang. 

Blackwood ni bagus, cuma Dang Gebu kurang gemar. Bau dia kuat tapi aku pelik dengan selera Dang Gebu ni.

Bila aku tanya dokter tu, dokter tu kata tak apa kalau si kurus ke si gemuk ke even si normal beratnya boleh makan royal canin satiety cat ni. Sangat bagus. Memang bagus. Haha... Harganya pun bagus. Tak apa demi anak-anak bulus. 

Aku sebenarnya risaukan si Batam dengan Dang Gebu. Batam gemuk melampau, mau taknya, makan-makan-makan. Masa bagi Blackwood dia pulun semangkuk sehari, tukar Royal Canin Skin And Hair Ball pon makannya semangkuk setengah hari...hee... Dang Gebu pulak kurus melampau. Since tukar makanan Royal Canin Skin And Hair Ball bulan lepas baru rasa macam dia berat sikit. Duduk dekat Royal Pet's House soo makanan pon kenalah ROYAL. Betul tak?

Royal canin skin and hair ball ni yang Batam pulun setengah mangkuk besar sehari. Fuh...!

Nanti bila royal canin satiety cat dah habis, aku nak bawak budak-budak ni pergi veterinar. Nak timbang berat then baru boleh aku buat review. Kalau boleh memang nak interview Dang Gebu, Awang Gebu, Monmon ngn Batam, tapi, rasanya tak payah kot. Tengok diorang makan pon dah tau yang royal canin satiety cat ni sedap ya amat... huuu

0 comments:

 

©2009 Royal Cat's Blog | by TNB